lørdag den 11. januar 2014

Fastelavns forberedelserne er i gang..

Der er jo ikke lang tid fra Jul til Fastelavn, så jeg er gået i gang med kostumerne - og er allerede bagud (syntes jeg i hvert fald selv). 
Jeg har bestilt Gryffindor mærker til kapperne, samt lidt lækre detaljer som I må vente og se. Der er en pullover på strikkepindene, men jeg må se om jeg kan få hjælp til de strikkede ting hos min mor - som strikker både bedre og hurtigere end jeg gør. Der skal strikkes to pullovere og to stribede halstørklæder. 
I dag købte jeg så stoffet til kapper, bukser og nederdel i Stof & Stil. Tilbage på to-do-listen: Tegne mønstre, sy og strikke, finde hvide skjorter, slips og brun farve til As hår, samt lave tryllestave. Hvis jeg når det har jeg også filt til to sorte stofposer med Gryffindor løver på, som skoletasker.


Et styk strikvest tager langsomt form. Jeg strikker efter målene fra en Drops opskrift.


Målet! Jeg har dog blandet de forskellige skoleuniformer lidt sammen. Der bliver gule og røde striber på pulloveren som i de første film, men strømpebukser og rødt foer i kappen som i de senere film. Kappen får også sølv hægter som hører til den senere udgave. Bukser og nederdel kommer til at få en lille hvid stribe, da det var det bedste stof jeg fandt. As hår får lov til at vokse lidt langt i år, og så er spørgsmålet om L vil have pandehår, for ellers er hendes hår meget Hermione-agtigt - ikke bare farven, det krøller også og er uregerligt lige som hendes.

Er I andre gået i gang med Fastelavns forberedelserne? Hvad skal jeres børn være i år?

1 kommentar:

  1. Respekt - jeg syntes det er et kæmpe projekt, du har givet dig ud i. Jeg skal "bare" have syet en prinsessekjole til den mindste (efter hendes anvisninger) og en popstjernekjole til den mellemste samt have fundet en mikrofon og andet lir, til at pynte kjolerne med. Den ældste har ikke helt bestemt sig endnu, da hun gerne vil bruge kostumet til sidste skoledag også... Men jeg må vist også hellere komme igang :-)

    SvarSlet

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...