fredag den 2. august 2013

Pulled Pork Burger

Jeg lavede en test af pulled pork burger onsdag (til min mands rigtige fødselsdags dag) Og nu er morgendagens gris i ovnen (til fødselsdags gæsterne). Jeg har hentet inspiration på kvalimad.dk og har sprængt kødet først.


2-3 kg nakkefilet har ligget i lage i 12 timer (2 dl vand, 1 dl salt, ½ dl sukker, grøntsager og krydderier kogt op og derefter kølet af inden kødet kom i). Derefter 8-10 timer i stegesoen ved 100 grader. Jeg gemte væsken fra stegesoen og brugte den senere. Så brugte jeg en dry-rub og (min mand) grillede dyret med rygeflis (hickory) i grillen i 1-2 timer. Så kan kødet trækkes fra hinanden med to gafler og den smule sene der var tilbage tog jeg fra. Så fik kødet lov til at trække i egen saft (det fra stegesoen som lige var siet og kogt igennem). Serveret i hjemmebagte burgerboller med sesam. Jeg spiser ikke coleslaw, så her på min tallerken er det råkost. Pomfritterne laver vi i fritøsen som står på grillens ene sidebord.


Kødet blev i den grad godkendt, så jeg følger præcis samme fremgangsmåde til i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...