tirsdag den 20. august 2013

Low carb lasagne

Jeg har et problem! Jeg tog et par billeder af lasagnen efter at vi havde spist. For det første ser det aldrig så godt ud når der er taget af fadet inden man tager billeder, for det andet har billederne en mærkelig farve og jeg kan ikke rette det så jeg er tilfreds (jeg bruger photoscape til at give mine fotos mere lys mm.).

Så her får i en opskrift uden billede!

Jeg ved det godt.. det er ikke lige så fristende. Men denne lasagne ligner altså bare helt almindelig lasagne med gylden ost på toppen. Det er ikke udseendet der gør den til noget særligt. Men den smager fantastisk OG er low carb. Det er da ikke så ringe, vel? Jeg må tage nogle ordentlige billeder og tilføje dem næste gang jeg laver lasagne.

Pastapladerne er baseret på den klassiske low carb pasta, som vist oprindeligt er fra en svenske side, men jeg har tilsat parmesanost og krydderier. For ærlig talt så syntes jeg at den oprindelige opskrift smager af omelet. - Jeg er ikke glad for omelet, og det hjælper ikke at det er pakket ind i kødsovs.

Lasagne:
(en stor form eller to små)

6 æg
200 g philadelphia eller anden flødeost (ikke light)

3/4 dl Husk (loppefrøskaller)
1 tsk. salt
1 tsk. oregano
1/2 tsk. paprika
1/4 tsk. hvidløgspulver
1/4 tsk. løgpulver
2 spsk. revet parmesanost

Tænd ovnen på 150 grader. Pisk æggene skummende, tilsæt resten og pisk sammen. Kom bagepapir på to plader og smør blandingen tyndt ud på pladerne med en dejskraber. Bages i ca. 10 minutter, til massen er blevet fast.

Skru varmen i ovnen op til 180-200 grader

Skær "pasta" pladerne ud i passende firkanter. Lægges i lag med kødsovs og mornaysovs (eller lav en bechamel sovs), øverst drysses revet ost. Bag lasagnen i 10-15 minutter til osten er gylden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...