lørdag den 1. juni 2013

Marshmallow Madness!

Er det ikke bare en skøn titel til en bog? Kombineret med et fantastisk fyrværkeri af en farverig forside og jeg var solgt.. jeg måtte låne denne bog!


En hel bog om at lave skumfiduser.. Bum!

Men hvorfor i alverden skal man lave sine egne skumfiduser? Jo - sagen er jo at livet er sjovere (for mig i hvert fald) når man prøver noget nyt og eksperimenterer med tingene. Og tænk hvilke sjove skum-kreationer der kan opstå når først vi kommer i gang!

I første omgang har jeg lavet en portion helt almindelige, hvide, vanilje mallows. Okay, i dette tilfælde giver det ikke så meget mening. Ud over at være lidt blødere og mere luftige er de ikke så anderledes end dem man køber. Men! Nu hvor jeg har testet teknikken af og har helt styr på processen - kan det sjove begynde.. nu skal der laves selvopfundne skumting!


Jeg gad ikke skære det hele ud og drysse og gemme i fin kageform, så lige nu står fadet bare med en kniv så man kan æde direkte fra fad. Jeg har hemmelige planer om at bruge denne omgang til et brownie projekt, hvis det ikke forsvinder inden jeg får held med indkøbene. Det er det værste ved at få et keglesnit.. man kan ikke længere selv købe ind og må krydse finger for at det man skriver på sedlen rent faktisk kommer med hjem. Som i: alt det man skriver. Nå.. kun 10 dage tilbage, så har jeg igen en indkøbspose i hånden!

Lige nu drømmer jeg om hindbær-fiduser. Måske med mørk chokoladeovertræk. Lyder det ikke godt? Og i bogen er en opskrift med karamel og salt der bare skal prøves. Og en med ahornsirup og karamelliseret bacon... mums. Vidste du at flødeboller på svensk kaldes mums mums? Meget passende. Hvilket minder mig om at jeg også skal prøve at lave flødeboller snart..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...