torsdag den 16. august 2012

Jernbryllup!

Det er lidt af en begivenhed.. vi skal til Jernbryllup!
Jeg har ærlig talt aldrig hørt om nogen der havde Jernbryllup før, og det er vist også ret sjældent det forekommer.
Jernbryllup er 70 års bryllupsdag, og det er min mormor og morfar der i dag skal fejres.

Børnene og jeg har fri, vi skal være der til frokost, da mormor og morfar bliver for trætte hvis det er et aften arrangement. Min husbond (gennem kun 8 år.. der er langt til de 70) stod op før hanegal for at nå at arbejde nogle timer, men han kommer også med.

Jeg har lavet et skjold, ikke fordi der er æresport (man vækker ikke 89-92 årige med hornmusik tidligt om morgenen.. sansynligvis hører de det ikke, eller de dør måske af skræk) men bare som dekoration, og hvis de har lyst kan det hænge på altanen bagefter.

Og så har jeg lavet en æske hvor de kan have alle de kort og hilsener der kommer sådan en dag. Jernbryllup er en af de dage hvor man får brev fra dronningen, og Furresøs borgmester kommer personligt forbi og lykønsker, jov jov - det er en stor dag!

Billedet er selvfølgelig (!) deres bryllupsbillede.. Lærke fortalte i går en veninde: "Men min oldefar ser ikke sådan ud længere!" Nej, det gør han ikke, men han er efter eget udsagn stadig lige så forelsket i oldemor som dengang, og det er da fantastisk!

Gaven fra min søster og jeg, bliver en stor buket blomster og en flot kage til festen fra Mai-Britt. Jeg har ikke set den endnu og heller ikke smagt den, men da Mai-Britt engang var gift med min fætter, har jeg haft rig lejlighed til at se og smage hendes kager gennem tiden og er helt sikker på at den er helt igennem fantastisk. Hun har nu startet firma, så jeg kan varmt anbefale hende hvis du også skal bruge en kage ud over det sædvanlige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...