fredag den 29. juni 2012

Forklæde

Mit gamle forklæde ser efterhånden for usselt ud. Det er brunt men farven er meget falmet efter vask og brug og sol. Så jeg tænker at et af mine projekter i sommer skal være at sy et nyt forklæde til mig selv. Børnene har heldigvis de skønneste forklæder fra Én Gry og Sif, (jeg er noget nær altid forbi når de har lagersalg) så der skal kun laves det ene.

Men åh at vælge!
Jeg har kigget på dette mønster og tænker at jeg vil gøre det mere enkelt (kun to slags stof) og knap så rynket midt foran og måske med disse lommer.
Forklæde:
Lommer:
Tror I ikke at det kunne være flot?

En anden god ide er at bruge gamle aflagte jeans. Den her tutorial ser god ud, altså lige indtil hun sætter lommer og pynteknapper på - her knækker filmen for mit vedkommende. Men her til ser de da søde ud:

Jeg skriver "de" for det er lavet af et bukseben, og dem er der jo for det meste to af =)

Men det viser sig jo at der er helt ekstremt mange gratis opskrifter, vejledninger og DIY på netop forklæder! De er tilsyneladende meget brugt "over there".

Her er et lille udpluk, hvis du også står og skal bruge et mønster:

48 opskrifter, også til mænd og børn
38 opskrifer, også til mænd og børn
38 opskrifter mere, blandet
50 opskrifter... også hæklet/strikket

Jeg har ikke været hele stakken igennem endnu, men der er nok nogle gengangere i mellem.
Måske kommer der flere bud de næste dage, inden jeg vælger et mønster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...