søndag den 8. april 2012

Spansk frokost

Vi er lige kommet hjem fra Påskeferie, måske skriver jeg mere om den senere. Men en af turens helt store overraskelser var på den kulinariske front! Efter en uge med middelmådig mad (Disneyland er ikke stedet hvis man er ude efter gastronomiske oplevelser, det eneste sted med rigtig god mad er Auberge de Cendrillon og der er lukket denne uge på grund af jubilæet) så skulle vi hjem.

Vi valgte at tage turen i et langt sejtræk - 13½ times kørsel. På vejen skulle der spises frokost og vi kørte af motorvejen ved en afkørsel som i følge GPS'en skulle have noget pizza/pasta agtigt og en Gylden Måge hvis det andet så helt galt ud. Heldigvis kom min mand til at dreje forkert så vi kom forbi en lille spansk tapas bar. Og der fik vi ubetinget feriens bedste måltid!

Casa Paco hedder stedet og det er i den grad i min personlige Michelinguide "værd at køre efter". Så skal du køre til sydeuropa og kommer via Belgien, er det stedet at standse ind og spise!

Jeg fik mit livs bedste Cordon Bleu, lavet af Iberisk svinekød, Mantego ost og Serrano skinke. Tilbehøret var en fantastisk tagliatelle med basilikum-olie af frisk basilikum. Pastaen måtte jeg pænt dele med børnene som var lige så begejstrede som mig. De fik lækre krydrede spanske kødboller med tomatsauce (af friske tomater naturligvis) og grove pommes frites. Min mand fik ugens bedste bøf-oplevelse.

Desserten er en historie for sig selv.. chokolade mousse, mums. Jeg bliver nødt til at sende tigger breve til kokken for at få en opskrift!

Tænk at vi har været i Paris og Disneyland i en uge, men fandt den bedste madoplevelse langs en Belgisk motorvej!

Jeg sætter foto ind når jeg har fået lokket dem ud af telefonen.

After a week in France, to our supprise we found the best food by far we had on our easter holiday was when we stopped along the belgian highway and found Casa Paco by accident. Superb spanish food! Definately worth going after if you pass through Belgium.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...