mandag den 27. februar 2012

Er du den du gerne vil være?

Det er et stort spørgsmål - et jeg har stillet mig selv for nyligt.

Jeg er ikke den barmhjertige samaritaner. Jeg sender ikke penge til Danmarksindsamlingen, vi har ingen plan-børn i Afrika, jeg køber ikke Hus Forbi på stationen, jeg har aldrig kontanter når de ringer på døren fordi jeg ikke aner hvornår de samler ind. Men jeg ville egentlig gerne være det.

For kort tid siden fortalte naboen om en ven som var ved at ende som hjemløs. Han kom til Danmark for mange år siden som flygtning og har ingen familie her. Nu er han blevet skilt og har ikke fundet et sted at bo. Huset er solgt og nøglen skal afleveres.

Min mand foreslog at han kunne bo her hos os. NEJ sagde jeg. Meen.. så kom spørgsmålet snigende.. er du den du gerne vil være? Jeg vil jo gerne være medmenneskelig og barmhjertig og et godt menneske. Det vil jeg da! Det er bare svært nogle gange. Men jeg sagde ja. Og jeg er glad for det. Vi har nu en vildt fremmed boende i mit arbejdsrum. Det er lidt mærkeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...