onsdag den 31. august 2011

æble marmelade

Vi har millioner af æbler på træet i år! Hvor blommetræet har opgivet et hvert forsøg på at bevise at det er et blommetræ så er det til gengæld for alvor blevet æbleår. Og så må der jo gemmes til forråd!

I dag lavede Andreas og jeg marmelade. Han er så glad for at hjælpe til i køkkenet og siger selv: " Mor, ingen andre har så god en hjælper som dig!" Og hvor har han ret. Måske er der en lille Jamie Oliver gemt i ham?

Marmeladen er skøn og dufter lidt af jul, med kanel og appelsin i.

To glas blev der af 1 kilo æbler. Der er laaang vej igen før æblerne er brugt op *smil*.
Opskriften fandt jeg på hjemmesiden "Gamle Danske Opskrifter"
Næste forsøg bliver en opskrift med farin og æblecider i.. men jeg gider ikke skrælle flere æbler i dag, og min lille hjælper er lagt i seng.

2 kommentarer:

  1. Så er der også 2 glas i vores køleskab :-D
    Jeg har dog også nogle blommer, som jeg må se at få gjort noget ved..

    SvarSlet
  2. Min mormor lavede altid æble-blomme marmelade da jeg var barn. Det smager også fantastisk!

    SvarSlet

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...